בשנת 2009 ממשלת ישראל קיבלה החלטה קריטית לכל תושבי הצפון ותושבי ישראל בפרט, והיא, להקים שדה תעופה בינ"ל באיזור הצפון. האיזור הנבחר על פי החלטת הממשלה הינו עמק יזרעאל.

כתוצאה מכך, קבוצות לחץ רבות וגורמים בעלי אינטרסים לשמירה על צביון הצפון נאבקים נגד ההרס הצפוי לעמק יזרעאל בהקמת שדה תעופה כזה.
נחמיה רייבי נאבק במשך שנים רבות נגד החלטה זו ולאחרונה קיבלו בממשלה החלטה שבה במקום הקמת שדה תעופה בצפון בעמק יזרעאל הוא יוקם בדרום באיזור נבטים.
ההחלטה להעתיק את התוכנית לשדה תעופה בצפון לשדה תעופה בדרום היא הסכמה רחבה של כל המפלגות בממשלה מימין ומשמאל ואף שרת התחבורה, מירי רגב, הצהירה באופן פומבי על התמיכה בהקמה של שדה תעופה בנבטים במקום שדה תעופה בעמק יזרעאל.
אפילו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר אמר בחודש ינואר 2021 כי הוא בוחן את העברת פרויקט שדה התעופה מעמק יזרעאל לנבטים.
מספר קבוצות וגורמים שונים ניסו לפנות לבני גנץ על מנת שיקיים את ההבטחה שלו והיא ביטול תוכניות לשדה תעופה בצפון ולהעביר את ההחלטה לממשלה שתעתיק את התוכנית לנבטים.
נחמיה רייבי לקח חלק חשוב במאבק נגד הקמת שדה תעופה באיזור עמק יזרעאל ונפגש מספר פעמים עם גורמים בכירים בממשלה ולקח חלק פעיל בוועדות הפנים של הכנסת כנציג של מועצת מגידו. בפגישתו עם מירי רגב שרת התחבורה, נחמיה רייבי מציין כי היא הבינה את מחאת התושבים וראשי הישובים נגד שדה תעופה בצפון.
הפעילות הרבה של נחמיה רייבי כדי לשכנע את מקבלי ההחלטות להעתיק את פרויקט שדה התעופה בעמק יזרעאל לשדה תעופה בנבטים, כעת נושאת פרי. על פניו, אין סיבה להרוס את הסביבה ואת הטבע של עמק יזרעאל, להרוס את העסקים ואת איכות החיים של התושבים למען שדה תעופה.
כרגע בעקבות בחירות חוזרות ונשנות והעובדה שאין ממשלה יציבה בכנסת הישראלית, הפרויקט תקוע ומושהה ואין בו התקדמות לא לכאן ולא לכאן.

נחמיה רייבי במפגש
נחמיה רייבי במפגש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.